حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

مسجد جامع شهرک شهید رجایی، میزبان نشست هم‌اندیشی کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر

  • کد خبر: ۱۶۳۱۵۶
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
مسجد جامع شهرک شهید رجایی، میزبان نشست هم‌اندیشی کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر
نشست هم‌اندیشی کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد مقدس با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و مطالبات مردمی، سه‌شنبه‌شب در مسجد جامع شهرک شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست هم‌اندیشی کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد مقدس با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و مطالبات مردمی، سه‌شنبه‌شب با حضور غلامحسین صاحبی رئیس کمیسیون ویژه حاشیه شهر، علی رضازاده مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری، کاظم یزدان مهر شهردار منطقه شش و جمعی از فعالان حاشیه شهر در مسجد جامع شهرک شهید رجایی برگزار شد. رسیدگی به چالش‌های امنیتی موجود در پهنه‌های پیرامونی، تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز، برخورد با اراذل و اوباش و مبارزه با وقوع نزاع‌های دسته‌جمعی، حل معضل بیکاری جوانان، رسیدگی به کمبود مدارس دخترانه در مقطع دبیرستان و پسرانه در مقطع ابتدایی و البته محدودیت سرانه فضای سبز و امکانات درمانی از جمله مطالبات فعالان حوزه حاشیه شهر در این مراسم بود.

۵۱ درصد بودجه عمرانی برای حاشیه شهر

غلامحسین صاحبی در این مراسم با اشاره به تخصیص ۵۱ درصد بودجه عمرانی شهر به پهنه‌های پیرامونی شهر اظهار کرد: ابتکار شورای ششم در تعریف پروژه‌های زودبازده برای محلات هدف بازآفرینی باعث شد تا این امکان فراهم شود که مردم بتوانند مدیریت شهری را در مسیر بهسازی و توسعه هدفمند محلاتشان هدایت کنند. در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان به‌صورت کلی بودجه اختصاص پیدا کرد و شورا‌های اجتماعی محلات، پروژه‌هایی را تعریف کردند که در زمره اولویت نیاز‌های اهالی بود. این پروژه‌ها در قالب بسته‌های بودجه ۱۰ میلیارد تومانی در هر محله، در کارگروه‌های تخصصی موردبررسی قرار گرفت و سرانجام بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر افزود: در سال جاری این بودجه‌ها به ۱۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و امیدواریم تا در قالب این بودجه بازآفرینی و توسعه، به بخش دیگری از نیاز‌های مجاوران پاسخ داده شود.

حاشیه شهر باید از بین برود

علی رضازاده هم در این نشست مردمی خاطرنشان کرد: اگر ما در این شهر امام رضا (ع) داریم، پس حاشیه شهر معنایی ندارد. تعداد زیادی از خانواده شهدا، پزشکان، معلمان و فرهنگیان، عالمان و البته شخصیت‌های بزرگی که در تاریخ مشهد نقش داشته‌اند، زادگاهشان از قلعه خیابان و شهرک شهید رجایی و باهنر بوده است. در این شرایط، رویکرد مدیریت شهری آن است که دیگر حاشیه شهر به معنای ماهوی آن وجود نداشته باشد و در عمل، تفاوت‌های موجود میان پهنه‌های پیرامونی با مناطق مرکزی شهر از بین برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->